Saturday, January 8, 2011

new hapdet

Sofea tido balik..hapdet laju2 ni..sofea dh jab 6 bulan,,masa 5 bulan itu hari dedar2 gak badan dia..yg kali ni..alhamdulillah..dh abis hepatitis B..dah 6 bulan anak mama ni..masa cuti skolah itu hari..aku kasi direct bf..konpiden la..skali masa bertugas jg budak spm skejap..dia ngaruk gak kat umah bs..haha..so bs suruh aku ajar botol seminggu b4 naik skool..

Kat Johor ni mesyuarat guru awal seminggu sebelum buka sekolah n amek mase seminggu..2-3 hari pertama yaya ni ok..masuk hari Jumaat tu dia sikit hangin..takmo botol n nangis gile2..sedu2..sampai umah pun aku tak kasi direct sebab risaukan bs dah bising pasal dia susah nak isap botol...aku pun susah ati..so kul 12 tu dia ngamuk2..takmo botol..aku terpaksa letak dlm baby playpen tu..sampai dia tersedu2 tertido..kul 430 dia bangun tu baru kasi direct..

Next day..pagi2 lagi aku bangun kasi botol kul 630..so selama 2 hari la sabtu ahad aku tak kasi direct start 630-400..hari ahad tu dia dh bleh minum botol balik..hermm..isnin hantar she's back to normal..syukur..LAst wednesday p cucuk 6 bulan..sofea berat naik 300gram..sah 6.5 kg..panjang sofea dh 69cm..sihat..n syukur berkat 100% bf sofea lom pecah rekod demam kena jab..

Sofea dh pandai meniarap..n telangkup balik..duduk belom lagi..angkat dada bleh..tak sabar tunggu dia bleh duduk..abang dia bleh duduk 6 bulan plus2..merangkak 8 bulan..berjalan setahun tepat..tumbuh gigi pertama setahun 2 bulan..meniarap abang nye 3 bulan setengah..
yaya bleh niarap 4 bulan..telangkup balik 6 bulan..

Sofyan akan sambut birthday ke 3..dah besar anak mama..ingat nak belikan backpack thomas n friends..tapi takde stock..yg ade yg besor plak..tak sesuwai utk dia..kek thomas pun susah nak cari..today baru dapat..sik baik anak murid tolong carikan sama2..hehe..alternatif hadiah for sofyan ade..tapi secret dolo..( lepas ni SIL mesti belikan utk anak dia gak..hehe)

okey tu je hapdet for kids..mama..susu dah kurang skit..skali pump dpt 7-8 ounch..compare dulu 8-10 ounch..sik baik sofea dh mamam..so bekalan stock cukup sampai dia 2 thn..stock bln 11 pun belum abis lagi..bln 12 aku stock ujung2..bln satu ni kembali buat stock..hopefully susu cukup utk sofea sampai 2 thn..

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...