Wednesday, March 28, 2012

herm alahai

cmorning..salam..hari ni sesaje nak blogging pasal hati n perasaan..malas lagi nak upload pics and percutian..hehe..tu step by step..kalau update pun untuk diri sendiri..saper nak tgk n baca pun..hehe..kalau ade pun org yg gugel2 nak tips2 tersesat masuk..kekeke..

Okeh..nie nak blogging pasal ketidakpuashati..pasal seseorang la..org yg tak bleh lebih dari orang kan..hehe..manusia ni pantang tengok org lebih sikit kan..aku bukan la dengki ke cuma teringat masa dolo2..siap cakap memacam...kunun dieala pandai simpan duit..saving banyak2..sampai kami pun kena perli..gaji ribu riban tak reti simpan duit..byk la statement yg menyakit kan hati..sampai pernah aku bergaduh besar sebab mulut die..

Tp time goes by..berkat kesabaran..dah tak duduk sebumbung..syukur sesangat..kami dapat manage hidup kami..org tua pun dah tak berbunyi..so karma is karma..tp ade la certain perkara yg menyakitkan hati..anak sulungku yg lasak tu sering di sound2 kan..so sampai aku pun naik bengang..

baru ni..die tegur depan aku..dahi anak die lebam..tapi aku diam..sik baik org tua tegur..ko anto anak ko dah lebam..aku risau gak nak salahkan main ngan anak aku kenn..rupanya anak die lagi teruk lasak dari anak aku..tu la jangan cakap org..sekarang karma kan..sik baik anak dara sangat baik..anak bujang aku pun dah besar n tak balas apa yg anak die buat..die biarkan aje sepupunya tarik rambut bagai..aku pun tk sound anak die..prinsip kami tegur anak sendiri..marah anak sendiri..bukan marah anak orang dulu baru marah anak sendiri..yang tk bagus anak die suka main pintu tutup pintu..malas nak cakap..hehe..seteruk anak aku takde la pukul adik sendiri dgn slipar..;)

Dulu..mmg die dok canang nak beli itu ini..ade la die nak beli camera brand lain..so weolls beli brand lain..nak jugak beli..yg jauh mahal..masalah kalau mampu no hal punyer..ni hutang sana sini menyusahkan org kan..hutang org liat nak bayar beli itu ini boleh plak..hemm..entah la aku tak tau..lantak ko duit engko..yg penting jgn ko susah org..jgn sampai org tua konplem ko pinjam duit..takde duit nak uruskan itu ini..even nak beli susu n diapers jgn susahkan org K..

So..itula manusia..tak mampu di mampukan..aku dulu diapers pun pakai cap drypers jer..bila ade rezeki sikit pakai mahal sikit..Takdela nak tiru org..bukan ke dulu ko pakai brand sekian2..hairan betul aku..

harap2 jgn la slalu ade sikap iri hati kat manusia..kalau iri hati sihat berusaha tanpa susahkan orang okeh..ni aku tak taula..tengah2 tahun nanti krisis ekonomi la gamaknya..

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...