Thursday, March 29, 2012

Travelling to Europe part 1

Salam..ini adelah back dated punya post..hehe..disebabkan tahap kemalasan dan rasa mcm penting kot kita abadikan segala kenangan kat blog ni..so tak salah saya mengabadikan setiap kenangan trip perjalanan..ala2 travel blog gitu..but once u dah travel oversea..u akan rasa nak travel n travel lagi..huwa..insyaallah ade rezeki masing2..tu..Okey disebabkan memory masih segar walaupun sudah dekat 2 weeks..kita mulakan travelling ke europe day by day..okehh..lets begin da journey......

9 March 2012
Wehhuu..terjaga kul 4 pagi..tak tahu naper..malam sebelom bertolak semua tido around 12ish gak..kira aku la org pertama yg tido coz yaya tido ngan nenek dia..tapi sebab dh lama kan tak ingat sebb ape bangun kul 4 pagi..then sambung tido..siap kena sound asben bila nak bangun..harharhar..bistu dah set alarm jam 430 kan..kekeke..so bangun mandi dengan yaya..coz yaya dah naik atas..budak tu kejung sejuk even mandi air panas tu..hehe..so kami siap2 around 530 jugak bertolak ke airport senai..flight kul 7..Barang bleh tahan la berat sebb bwk stock makanan..takut tak sempat nak p groceries kan..

Sampai Senai Airport kul 545 gitu..me n kids p check in dolo while husband uruskan bagasi..since we transit senai so urusan panjang sikit..settle urusan semua dlm 620 pagi..salam2 org tua..so berangkatla kami ke KLIA..

Sofyan mengantuk

Kami dilayan dengan baik dari airport senai..hehe..nak kate takde baby lain..ade..so kami naik dulu la..taa..hehe..sampai KLIA dlm 745 pagi..cuaca pun just nice..redup..so mission kami terus pergi ke next terminal 4 utk departure ke London..yippie..flight kami kul 1045 pagi..tapi awal lagi so weolls decide sarapan dululah sebelum menuju ke gate8 kot ..hehe..

Breakfast 2 milo panas 1 teh tarik 2 sandwich tuna dan 1 sandwich ayam = rm35

Disebabkan masa masih panjang..makanlah sepuas hati..tak makan heavy pun sebab pk nak makan kat flight..hehe..tak byk pun 3 sandwich gak..Siap dlm kul 9 lebih..so we walk le to the gate..Sofea masih tido lagi masa ni while Sofyan aktif plus excited..me pun excited gak..dalam masa yang sama mcm tak percaya jer sebab dok menghitung hari selama beberapa bulan..bila dah sampai masa perghh..

snap -snap dekat je ngan gate departure

Masa p ni tak amekla plak seat yg ade bassinet sebab pk siang..bukanla nak tido sangat..so me amek seat 3 row tepi tingkap..pesawat biasa bukan airbus pun..direct flight ke LHR..so masa dijangka sampai kul 345 waktu UK bersamaan dengan 11 malam waktu Malaysia..Perghh..Kali naik flight ade 2 insiden la..1st masa nak take off yaya telah memerut..so gigihla aku p salin diapers kat dlm toilet flight..then half way around 6 jam lagi nak sampai sofyan plak terkencing kat seat die..very the huru hara..bapak die dah bad mood giler..So pergilah aku menguruskan sofyan..kebetulan mmg takde spare langsung baju ke seluar..slalu mmg spare kan sepasang..aiyoh..terpaksala sofyan pakai shawl aku..seluar die basuh..asben uruskan tempat duduk die..alas ngan plastik n letak blanket..

sofyan ngan ipad main games la ape lagi

Aghfanistan dari ruang udara

Caspian Sea

Yaya buchuk puas tido

Bila flight siang tahap boring die memang melampau..makan pertama served 2 jam lepas terbang..makan lunch nasi beriyani..pastu bagi snack..2 jam sebelom landing dapat makan lagi..tapi kali ni aku makan fish..yaya plak setiap kali time makan die tido..so mana sempat simpan tu simpanla..rest die byk mengempeng..makan biskut..
Movie in flight pun ok gak..aku belasah tengah bini bini ku gangster..sofyan tgk Chipwreak..husband biasala..tido amek gambo tido amek gambo..perut sebu asyik minum oren,apple jus..oren apple jus..hehe

London here we comeee

masa ni dah touch down..hehehe

Dah sampai gelabah sekejap cari stroller tak jumpa..haishh..kata kat pintu tapi takde pun..lagipun weolls cepat2 kluar sebab nak settle dgn custom cepat cepat..beratur mmg panjang..sofyan n sofea dah meragam semacam...sik baik dpt custom yg peramah n tak byk songeh..syukur..byk gak die tanya tapi semua asben yang handle..hehe..Sampai2 dapat call dari org en ismail..dah tunggu utk hantar kami ke Drayton Manor..so settle custom pun dlm 30 minit campur ngan beratur..trus call org en ismail n mintak tunggu..

sabar menanti mama call dulu transport kite

papa tgh buat ape ye

yaya penat
Siap urusan Driver en.ismail dah tunggu dekat bookstore..so beli simcard UK n sikit minuman..kami berangkat dari Heatrow ke Drayton Manor dalam pukul 5 plus2 jugak..perjalanan mengambil masa selama 2 jam..haha..rasain..nak kluar dari Heatrow sahaja dah setengah jam..belom masuk highway birmigham lagi..

Heathrow lagi

Holidays Inn Heathrow London

Perjalanan yang terasa jauh..bila tengok papan tanda die dekat dengan birmingham tu citerla kat hubby patut kite turun kat birmigham airport je..tapi since takde flight yg sampai siang so kami terpaksa naik flight pagi ke london..sampai Tamworth dalam pukul 8 malam plus2..terasa sangat2 mengantuk n letih..check in very smooth..n hotel pun dah fully paid..so bawak badan jela..masuk je bilik..SUke..semua seperti dirancang..Sofyan pun suka..

Malam tu dah mandi semua..prepare baju utk esok..stock makanan memang byk dibawa dari Malaysia..so operasi memasak..malam tu masak bubur ayam segera dan megi 4 bungkus u..habis..kids tido around 9ish..aku pun sangap..trus tido..esok bangun kul 2 lebih dh terkebil kebil..sesekali dok tepi tingkap..sejokkk..then dekat kul 4 tu kids bangun..buat nestom semua..then around 5 semua tido..aku n yaya kat katil kecil..okey jer..6 lebih terjaga..bangun tengok sun set kat tingkap..mcm tak percaya jer dah sampai UK..hermm..