Thursday, July 19, 2012

Antara nafsu dan keperluan

Wehee..kabare? Lama sudah tk meluahkan isi hati perasaan yang terpendam..biasala kekadang Bz dgn life n kekadang malas nak menaip..lagi pun bukan femes sgt pun nak hapdet setiap masa..hihi.. Okey la sesekali teringin nak bercerita pasal semua benda..makan,pakaian,gadget dan semualah.. Ekceli..saya bukan la seorang yang gila or obses terhadap sesuatu jenama..senang citerla apa yang ada itu la saya..since zaman belajar dulu..mmg dpt ptptn..banyak ko..tp masa tu tk terlintas pun nak shopping barang2 berjenama..masa zaman saya tu..disebabkan kami di kalangan budak seni..penjenamaan tu agak terhad kepada certain2 brand..masa tu femes brand2 sukan adidas,bum brand tu pun dah kira mahal bagi saya..tapi tertaksub pada si pemakai..saya beli..tapi beli jg longgok2 jer..cuma masa tu tanpa pengaruh dari sesiapa saya idol betul jenama united colour of benetton..so merasa la saya bag bodypack warna hitam jenama UCB ni..masa tu harga rm156.90.. Wahhaha ingat tau..oo..lupa nak citer..saya seorang pengguna yg setia..jenis saya pakai sampai barai.. Saya rasa sepanjang tajaan pinjaman dengan ptptn tu saya takde masalah kewangan.. Mewah cukup makan..pakai pun cukup..but takde la terlibat dgn benda2 luxury ni.. Bila saya masuk fashion dpt..alhamdulillah Jugak ade beberapa senior saya yg dah pakai designer brand..such as Gucci,prada.. Me? Elle petaling street Gucci PS yg tak menahan Jam rolex PS..wahaha Teringat 1st time bekerja main2 selepas taman belajar..kenapa keje main2? Sebab keje tu as kerani dan bukan permanent..guna pun kelayakan spm untuk cari pengalaman..saya takde handbag..biasala graduated art n design..mcm geli jer nak berhandbag..wahaha..so pakailah paper bag..dlm tu tsruk purse ke bekalan ke..sampai di sound sepupu yg kerja sama taraf..die mampu pakai beg sembonia..hermm..akak hanya paper bag noks..bagi aku handbag harga 100 lebih tu dah kira mahai..haishh..beli purse pun jenama vincci harga 70 hengget pun gigil..oh lupa..masa zaman u saya suka brand vincci sampai shades pun beli vincci..kasut Jgn citerla.. Handbag pertama saya jenama polo..wahh..harga 60 hengget beli masa faktory sales..bag tu la saya lenjan sampai awal2 kerja betol2 hehe..dan akhirnya pada 2003 dapatla saya beli handbag sembonia yg bernilai 169 hengget..wahh..rasa bangga dah up sikit brand nya.. Gadget? Saya pakai 7210 thn 1998 sewaktu practical..dpt elaun 400 campur ngan transport n tempat free..dok taiping..dpt ptptn lagi..so boleh la simpan duit beli hp tu..kira canggihlazaman tu,.haha..lama saya pakai sampai tahun 2003.. Saya bg adik hp tu..dan kali pertama beli hp mahal screen colour model 6100.. Mahal la..saya beli Rm800 masa zaman tu..suka dpt beli hp guna titik peluh sendiri.. Husband..sama2 rasa susah senang..jadi die tak kisah sangat..bila pegang duit sendiri takde komitmen ape2 masa ni beli apa nak beli makan apa nak makan..sebut pasal makan..waktu bekerja ni la dapat makan yg best2.. Awal bekerja suami baru bekerja..masa tu die bf.. Hehe..so kami dipisahkan dgn negeri..jarang2 jumpa..bila dah bertunang baru senang sikit..masa ni dpt merasa makan kat victoria stesen..Jgn cakaplah jakun tak jakun..tak pernah makan tempat mahal..plak kena 80 hengget sekali makan..rasa mahal jer..pilih menu pun yg harga paling murah..belasah jer..tak kenal pun jenis2 steak tu takat makan kat gerai uptown harga 5 hengget satu Portion tu pena la..Hahaha..tak taula ape ke jenis rib eyes la tenderloin..main belasah janji murah.. Pasal makan saya ngan husband rajin try..ingat saya citer beli jam rolex kat PS tu?lama gila saya pakai sampai 2005.. Baru tukar ke crocodile..tu hadiah perkahwinan dari bapa saya..kalau tak mmg pakai sampai bila kut..dalam hati mmg dok aim jenama guess..tapi nangis tgk harga 400 ke atas..lagi saya minat jenama tissot..masa tu tissot pun range harga 400-500 jer..sekarang?? Banyak la memori penjenamaan ni ..tapi fitrah manusia kan..kekadang ade gak teringin nak pakai jenama designer label..bagi saya la..kalau mampu tak nyusahkan orang boleh jer..ni sampai kena ikat perut..n hutang sana sini tu yang tak patut..lagi satu tak suka boleh beli Brg berjenama tapi hutang org lain tak mampu bayar..itu mmg tak suka la org mcm ni ramai..p cuti luar negara bagai tapi hutang tak bayar..haishh.. Syukur..sesekali teringin nak pakai designer label tu..so hasrat dgn nada main2 pun ckp kat husband..untuk kali pertama birthday ke 32 dapat merasa jam jenama tissot..amin..berakhirla pemakaian crocodile dari 2005-2010.. Lama Jugak pakai jam tu..sampai pernah ditegur rakan sekerja jam jenama ni dia hadiahkan kat bibik..dengan muka selamba..hangin,geram n bengang Jugak..takpela..bibik bibik la..janji saya bahagia.. Then birthday 2011 dpt saya handbag jenama coach yg pertama..tak kisah la org dah pakai lama..semasa bercuti kat europe itu hari pun dapat juga saya beli LV yg pertama..haha..tapi saya hanya ade 2 je handbag branded..LV hanya saya pakai time di luar kawasan tempat kerja..coach bawak p kerja..ok la tu.. Tapi tak boleh cakapla..memang kita terdetik dlm diri "eh membazir baik buat pergi jalan makan angin " banyak la akan cakap..once u dah pakai satu..baru u tahu perasaan tu mcm mana..bukan semua org hati kering mcm tu..cuma saya belum terlintas lagi nak aim handbag bernilai puluhan ribu..sekarang nak aim kasut Louboutin..haha..Insyaallah..kalau saya rasa mampu saya beli..kalau tak dok diam2 jer la.. Cuma bagi yg baru nak berjinak2 designer label especially handbag go to coach.. Kalau mampu duit terpijak baru boleh ke handbag yg lagi grand..hehe.. Ok tu jer..taaa

No comments:

Post a Comment

HI

Morning people..its a longgggggg time not too bloging myself..definitely i m too busy with my house routine n my work thinggy..hhaha..life ...