Saturday, October 20, 2012

Ad hoc cuti philea and grand lexis port dickson

Salam..

Entry yg lama..takpe saje nak bercerita..first week of October 2012 haritu..aku ade terlibat dengan meeting di Ayer Keroh Melaka..it's almost 6 days but plus minus only 5 days jer..aku target 4days utk siap kan kerja..tp tak dpt la..so end up Friday..but khamis tu hubby,kids n pil Dah sampai ...setelah mereview beberapa lama..and dpt price yg okey coz I'm using my gov Id card dpt la mrasa duduk di Philea Resort Ayer Keroh..so tis is the story...


Philea Ayer Keroh
Actually, aku mmg Dah usha resort ni long long time ago..cuma tak Pernah dpt stay coz the price mmg bapak gile mahal..saper yg nak stay satu malam rm700 plus2.. Survey Kat dlm Internet pun dpt 500 plus plus..aku rasa dh nett tu around 700 jugak..since my hotel nearby Ayer Keroh ni..so saje calln pray hopefully will get good price..haha..call pun hari Rabu kot..then tanya..the operator Very politely and helpful ko..memula sebab weekday the price will be 500++ n nett jadi 680.. Hermmmm..the i ask la Either ade gov rate..syukur sgt ade..i get 520 nett..okey la...and for the 1st time asben n Kids semua happy dok kat sini...the log chalet Very privacy..kena naik bunggy utk sampai ke bilik..our room pun tak jauh pun..betul2 mengadap swimming pool...interior mmg cantik..masuk2 mmg ade bau kayu la..nature sangat..dan yg paling buat aku jakun..kikiki..yes i'm jakun okeh...toilettaries dia bapak byk...dah ade susun kat sink..kat bawah pun ade lagi..tu belom lagi tgk slipper..mmg die kasi Flip flop 3 pasang..oo hh lupa aku booking hotel tu ade 1king n 1single..speechless sangat..aku tak snap byk gambar coz pagi tu aku rushing for last meeting with editor..so bawah ni few jela pics
 View dari bilik  


Tu dia toilettaries meriah uolls

Pagi tu breakfast kat philea..mmg byk choice sangat mengiurkkan..sedap pun sedap..puas hatila..service di sini sangat baik..but guest whut..aku terkejut masa breakfast bole jumpa my sister..Hahaha die pun terkejut..since i'm rushing to meeting kena makan laju2.. Kids Still sekeping..so sepeninggalan aku husband cakap sofyan mandi pool depan..mmg best...so impian nak stay kat philea resort sudah menjadi kenyataan..if uolls ade duit lebih y je suggest to stay here la..comfortable, good service,good food,big swimming pool..bilik pun mmg big Jugak utk 4 org for me not problem jer..hehehe

The next day me dah deal to stay another hotel di port dickson..yupp..hotel ni mmg aku dah aim lama sudah..tapi tak dpt2 lagi coz asyik penuh memanjang..tapi kali ni alhamdulillah..

Grand Lexis Port Dickson
Ni adalah satu satunya hotel or resort chalet water yg aku nak dok tak dapat2.. Asal nak book penuh n tinggal bilik rege 1k..tak tergamak nak buang duit mcm tu..so mmg bertuah dok kat sini..btw grand lexis n lexis lain tempat ok..dulu aku pernah book dok kat lexis..masa tu die panggil legenda water chalet..nak dijadikan citer masa tu rasa tak mampu dok water chalet so pilih la bilik dlm building..coz water chalet masa tu aku rasa harga dia 300 lebih plus2 ..yg bilik hanya 270 nett kot..tak ingat sgt..tapi masa check in dia upgrade for free dpt la merasa dok water chalet dgn harga 270.. Memula ingat chalet tu ade private pool..but silap tu di grand lexis..so bilik lebih kurang je..

Masa aku booking bilik di grand lexis as usual harga die mmg 700  nett..aku tak tahula ade sorang minah kat Fb tu citer bilik ni harga 170 lebih hingga 400.. Ridicilous la..kalau 100 something aku dah amek 3mlm kat situ..Hahaha

As usual i got 15% gov rate..okey la..Kids paling excited..mandi sampai kecut..for the first time sofyan betul betul puas mandi dlm pool..






The room mmg Very comfortable ..kami order room service sebab malas nk keluar..bbtw resort ni mmg aku rasa org aim for private pool bukan nak mandi laut..haha..tea pun mcm2 ada..katil pun besar..siap ade microwave lagi..sesuai sgt if bwk family..sumbat je dlm tu sebab bilik mmg besar..n mmg ade buggy la hantar ke bilik..ok cuci mata ya..





No comments:

Post a Comment

HI

Morning people..its a longgggggg time not too bloging myself..definitely i m too busy with my house routine n my work thinggy..hhaha..life ...