Tuesday, November 13, 2012

George and dragon

salam n happy deepavali..malam tadi pung pang pung pang bunyi mercun..ingat melayu n cina jer pung pang pung pang musim perayaan..tapi india pun sama..satu malaysia sungguh..btw ni 1st time la kat kawasan perumahan aku meriah time deepavali..maybe dulu tak ramai lagi penduduk..skrang dah penuh..uncle depan rumah ni pun baik..kira sebaris jalan rumah aku ni mmg satu malaysia..takde isu2 gado2..jenis well educated neighbourhood kut..:)

So tomolo my birthday..ogh tidak sudah kertu aku ini..n tadi hubby belanja makan di George and Dragon Tampoi..memula aku ingat price range dia lebih kurang mcm Matterhorn Steakhouse tu..skali..ok la..not too pricey n food selection sangatla byk n marvelous..biasa la ade pro n contra kan..
napkinnya

Bila belek-belek menu tu sangat tempting bila jumpa english scoon..aku adalah penggemar english scones..bila tekak omputeh ni datang..mmg akan rasa mcm nak makan english scones..tapi aku rasala..so far english scones DOME yg best..die punye cream tu mmg rasa lemak2 manis..lembut tu aku rasa lebih kurang jela..cuma saiz di george and dragon ni agak besar sikit dari size di DOME..harga tak silap satu set of two scones ni beharga rm8.90..dia siap bagi butter,jem n cream..yummy..so kalau order satu set..ade 4 molot..rasa cam tak adil la..takut kempunan..so order 2 set terus..disebabkan sofyan tgh moody coz baru bangun tido..dia tak lapar..so aku amek side order chicken wings tambah dgn mushroom soup..

 nie set after lunch..kira hi-tea tu la english scones yg buat aku teruja..
 menu pertama sampai mushroom soup

Mushroom soup bagi aku mcm lebih kurang yg kat pizza hut tu jer rasanya cuma beza die punye mushroom tu adela sebijik2 yg dihiris gitu..texture pun sama dgn mcm pizzahut..huhuhu..jangan marah daa..ni compare dgn matterhon steakhouse..wild mushroom soup matterhorn yg tersedap la pernah aku rasa coz texture die lain sikit dari yang ini..:)Dok suap2 yaya makan mushroom soup..chicken wings sampai..
 inilah rupa chicken wings..presentation sgt tempting..tak oily langsung..

Chicken wings die mmg sedap la jugak..sofyan makan la jugak..dari moody moody ,,haha,,akhirnya scone yg ditunggu2 pun sampai..
 English scones sangatla tempting..besar..sedap..cuma aku suka lagi yg DOME even size DOME tu kecil n nipis sedikit..tapi rasa yg DOME lebih lemak..ni sedap jugak..lain org lain taste kan..so dulu aku tak reti makan english scones..dasar kampung kan..ingat apala kueh ni keras pastu bagi dengan jem n butter mcm roti..tak semenggah..kuikuikui..tapi bila nampak org makan cara makan..barula aku try..mmg sedap..
 comotnyer anak bujang moody ni makan english scones
 anak dara mama suapkan utk mengelakkan sebarang kerosakan..hehehe

Enak enak menikmati scones..main dissh pun sampai..husband amek deepavali set..aku amek sirloin steak combo dgn ayam..
 deepavali set 68 ke 62++ tp including salad 
sirloin steak set combo dgn chicken mushroom

So mengadapla main dish ni...giler besar sangat..memang puas hati makan di George and Dragon Cafe ni..sedap..big portion and price pun boleh la..average bagi aku la..restoran ni ade kat tampoi n satu lagi dekat Johor Premium Outlet..ni 1st time aku makan di sini..and i laike..maybe someday nak dtg n try die punya menu fish plak..banyak choice..takdela dok belek2 menu pusing2 telan air liur..ahahaha..takat makan big portion mcm ni..so tq encik husband for pre lovely dinner..

BTw..tomorrow my birthday..so nak bawak 2 kids ni ke hello kitty theme park kat nusajaya nun..aku dah beli ticket online since ade thomas n friends..suka la sofyan kat sana nanti..n v decide nak pakai baju yg beli kat thomasland..hehe..bila lagi kan..so esok will update entry ke hello kitty land Nusajaya Malaysia..yeah..gudnite..

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...