Thursday, November 15, 2012

Hello Kitty Theme park Putri Harbour

Salam maal hijrah bagi semua umat islam di Malaysia..today as yang disebut last entry..hari ni berpeluang bawa kids ke taman tema hello kitty yg berada di Putri Harbour..yella..mommy belanja kids sambil berhiburan yer..hehe..


Actually aku takdela merancang dari awal tahun ke apa utk ke tempat ni..lagipun saya bukan peminat tegar hello kitty..biasa2 je..mula2 dapat info dari husband project ni problem..so aku ingat tak siapla..rupa rupanya slow2 die siap kemdian selepas legoland..tupun aku tahu lepas  berbual dgn kawan kat fb..terus tanya husband..dia benarkan memandangkan ticket masuk pun takdela mahal..anda boleh goggle di sini 

Theme park ni berkonsep indoor..no outdoor okey..so secure utk ibu2 yg nak bawak kids kenit2 ni jalan2 tanpa bapa untuk supervised..okeyla..senang nak handle..bagi kids yg separa lasak mcm anak aku..aku tgk tadi yg mak pak ikut pun anak sampai terjerit2 sebab tak puas..hihihi..anak aku puas sampai die yg ajak balik...hahaha..

TIcket aku dah siap beli online n print out..malam sebelomnya..memula ingat nak ambil satu theme park je..tapi husband suggest alang2 harga murah n aku n sofyan je bayar..yaya free sebab under 3..harga 2 ticket 2 theme park..170..lagi murah la dari nak masuk legoland kan..y tak p legoland?kids kecik lagi..sian je dieorg tak dpt naik ride2 tu..tu main reason aku tak ade hati lagi nak masuk legoland..hehe..so if u pay less jgn expect ekk tempat ni mcm legoland k..

So dengan gigih nya aku bangun around kul 8..siap sediakan keperluan budak2 ni..susu,air panas,air sejok,diapers,sabun,camera..cuma aku regret bab camera..aku salah masukkan lens..aku ingat guna lens 50mm tu dah kira gambar dekat cantik jauh still boleh rakam..skali tak dapek..terpaksa la aku melentur2 badan nak amek gambar budak2 ni..kesudahan tak byk gambar pun diambil..yg full guna iphone je la..

So kemas2 tu yaya bangun around 840..kejutkan sofyan..siap nangis2..biasala sofyan ni kelemahan dia bangun pagi n die punye merengek tu mcm nak pangg jer..tapi takpun..aku ugut2 la kalau tak tinggal..tu merengek2 dah mandi dah pakai baju okey plak..dah settlekan kids..mommy plak..so cuaca pagi ni cerah..n kami gerak dari setia tropika kul 950 pagi..

Sampai di Putri harbour family theme park ni around 1020..perjalanan dari highway pasir gudang exit kat nusajaya bandar iskandar..mmg smooth n steady..cuma perlu ikut signboard menuju ke bandar iskandar..n putri harbour..senang sangat..

Parking mmg senang kalau sampai dalam kul 10-11..aku mmg dapat betul2 parking depan bangunan theme park ni..so no problem at all..syukur sangat..siap2 kids semua..
main entrance

entrance





Disebabkan lens salah so gambar semua dpt jarak2 dekat ea..yg mana dapat jauh sikit tu aku guna dari iphone..jer..ok la gambar die cantik jugak..hehehe..cuma kalau dslr lagi smooth n fresh je nampak gambar tu..


Proses kemasukan ni sangat smooth...tak perlu beratur beli tiket sebab awal2 dah beli n print dari rumah..aku rasa masih ramai tak tahu kot process ni..jimat masa beratur..aku tak bawak stroller susah nak menolak bagi if nak kena beratur2 kalau masuk kat dlm theme park tu nanti..hehe..kalau ade tukang sorong tukang bawak ok la kan..hehe..so sampai2 je mmg ikut sofyan nak masuk thomas n friends..so kami terus ke tingkat 3..

Org mmg tak ramaila..siap kalau nak naik semua ride sampai pitam pun boleh sebb tak kena beratur pun..walk in je..awal lagi kan..dok dlm thomas n friends ni sampai pukul 12 gitu..baru turun..cuma aku silap patut start dgn hello kitty dulu baru thomas..main attraction org nak p hello kitty instead of thomas..takpelah..so cuci mata gambar kat level thomas n friends..















 breakfast kul 11..finger fish nugget kids set 
sarapan dolo...

Siap je sarapan..tak abis pun..simpan..kami main last skali kat Sodor Playground..aku ckp kat sofyan jgn expect tempat ni sama mcm thomasland..sik baik die ok n tak banding pun..alhamdulillah humble anak aku..ade satu incident..semalam aku ade belikan yaya n sofyan boboi kat petronas tuh..so hari ni aku tak pasan yaya bawak yaya boboi tu sampai masuk kat dalam theme park ni..then..boleh plak die tercicir..mengaruk la die seketika..tapi okey balik bila leka kan die dlm sodor playground ni..haish..dlm sofyan nanges sebab tak jumpa jalan keluar..kuikui..terbahak2 aku ketawa..kijam betol ibu ni..hahaha..

inilah tempat yg lorong gerabak hitam tu sofyan nangis katanya gelap sangat n menakutkan..hahaha..memang gerabak tu jalan mati..mana tak takut..hihi

ini view dari sodor playground..aku rasa bahagian ni paling relaxing utk ibu bapa yg nak rehat2 coz ade sofa disediakan..mmg sangat santai..coz org tak ramai lagi masa ni..

Dah settle thomas n friends level kami ke level ke dua..ade angel ballerina,barney,pingu n bob the builder..so..masuk2 terus ke rumah barney..then ke angel ballerina tu..comel sangat anak dara aku dengan costume ballet..terus mood verangans..hahaha..disebabkan bahagian ni anak dara aku sangat sporting..so byk la gambar tak gegar kat sini..


anak darakus.. comel plak ngan costume ni..
   



Last sekali masa nak kluar ade barney show..so dok kat sini ..biar yaya enjoy show ni..sik baik die ade pengalaman kat handy manny show disneyland clubhouse..so die takde masalah nak terkinja kinja kat sini..bleh ikut barney tu menari..hehe..


So masa untuk ke theme park hello kitty..masa nak turun ni nampak..ramainyaa manusia..adoila..masuk2 ingat nak naik cup tu..tp sebab kena beratur..lepas tu ade show hello kitty aku pun trus ke sana la..


main entrance hello kitty town

masuk2 ni dah penuh org beratur so jom tengok show

Gambar bawah yg takde watermark semua pakai hp..yg ade watermark guna dslr yg lens 50..adoila..so gambar tak leh amek full..

Disebabkan bateri hp aku dah 40% so aku keluarkan juga dslr utk shot gambar kat sini..dapat la berapa angle yg ok..nampak fresh je gambo..di manakah yaya???


 Tu dia..di tengah2 hokey..aku pun tak tahu die berani sungguh..p dok kat tengah2 tu selit2..pada hal jarak aku jauh jugak la dari dia..tapi kat sini secure..cuma mmg kekadang aku jeling gak kut2 die bergerak..tapi tak dok situ diam2 tgk show..sampai abis..good girl..abang?biasa la die dok kat celah kaki aku..baguss..anak bujang mmg jenis tak bleh berenggang gak dari aku..hihi..so cuci mata ya..





anak mama yaya ni mmg kusyuk..bila org clap die clap..baru aku tahu mcm mana perasaan ibu2 yg ade anak dara..lain benor ngan anak bujang aku..
 masa ni dah nak abis..model2 artist tu hulur2 tangan tapi takde plak hulur kat yaya..tapi..

 yaya tak heran..die yg kedepan..lantakla..janji die boleh join..good girl









 last dah..yuk kita p tempat lain..


 Dah abis show..kami ke wishful studio..lupa nak citer if uolls amek package 2 theme park ..including hello kitty ni..korang akan dapat postcard..postcard tu la bukti korang dah bayar n nak masuk wishful studio n rumah hello kitty ni dia nak cop pada postcard tu..apa yg ade kat wishful studio?Banyak..korang boleh masuk jewelry making ( ni aku tak suggest if korang ade duit byk okeyla..kat sini korang kena bayar rm75 utk buat jewelry ) so ni aku escape..even beraturnya pendek..aku masuk costume dress up..which yaya dah mula buat hal..masa beratur tu sempatla aku buat susu dia satu botol..aku rasa dia dah letih kot tu yg die tak sporting masa amek gambar..hanya abang jela yg amek gambar..hihi.next decorate nails tu..tak masuk..malas nak cat2 kuku..aku masuk cookie studio..kat cookie studio ade satu incident yg best..meh aku story

Masa dok beratur tu..aku tgk mmg panjang la..berlingkar2 ..so aku tanya sofyan betul ke nak..dia nak masuk..sebab aku cakap dlm ni buat deko biskut..aku ingat bakar n deko..sebab berjanggut tunggu lama sangat..depan aku indon..maid to someone else..biasala..kalau aku majikan..aku akan suruh maid beraturkan utk aku..then aku enjoy..haha..tapi berpada2 la..kalau ko setakat 2-3 org ok jer kan..tapi aku heran..depan maid ni ade 1 family..depan die budak2 college kot..semua stylo2 la..okey jer..bila budak2 college ni dah lepas dengan 1 family of 4 ni..tiba2 aku tgk apsal ramai plak depan aku ni..rupanya si MAID ni dh tolong beraturkan utk 7-8 kepala..mangkuk tak?so tande protest aku duduk sebab dah lenguh coz yaya tido kat bahu masa tu..abang lapar..so sik baik balance makanan ade..bagi die makan kat situ..tapi mmg aku hangin gak..siap aku ckp kat org belakang..sorang beratur tapi masuk 10 org..

Belakang aku maid gak..beraturkan utk majikan dia 2 beranak je..kes tu aku boleh accept coz anak die maybe 5-6 tahun kot..sorang je..compare yg bukit tu semua dah besar panjang..mak pak pun sama naik..bengong..so aku mmg dah tak larat nak tunggu dari 115-230 baru dpt masuk..sofyan memula cakap dah tak nak masuk..aku marah..dah beratur sikit punye lama..tetiba tak nak..huishh...dapat masuk tu..okeyla..sebab takde dah yg beratur utk org lain kan..so ramaila family leh masuk..Masuk2 tu lepas briefing..tetiba adik yg jaga tempat tu tersalah sound..die sound pasal kes beratur2 ni..adoila..bengang la org tu..but yg maid die belakang aku tu ..majikan dia mmg dok sebelah sofyan..kena sound juga..die jadi bengang..siap cakap die tak rasa coz takde anak kecil..hehe..dlm hati aku  yaya tu baru 2thn5 bulan..sofyan baru 4 tahun..boleh je aku beratur..maybe sebab aku takde maid kot..bolehla aku cakap kan..so..shut up..hihi


 Masa masuk ni..dah 230..yaya pun dah taknak tido bila bau je cookies..rupanya deko deko cookies tu..guna coklat.stroberi n orange flavour..hehe..excited kids ni..aku tolong yaya je deko2..tu pun ala2..sofyan dia buat sendiri..




 sofyan start deko2
 ni mommy buatkan..
 yaya punye


 unty sebelah sofyan ni maid die belakang aku..






 ni orang sebelah aku..comel n teliti jer







 Dah siap apa lagi ngap la..tak payah la nak simpan2..sofyan abis kat situ jugak yaya biasala penuh kelembutan..mmg aku suapkanla..lepas keluar je kami masuk rumah hello kitty..malas nak citer..cuci mata jela..sorry gambar ni tak dapat amek view jauh2 coz salah bawa lens..
ruang tengah rumah hello kitty
ruang tamu hello kitty..kat sini cameraman ade tunggu tapi yaya tak sporting jadi amek gambar guna hp jela
ruang tengah deko comel kan


 aku tak tahu apa yg dieorg excited ni
 kitchen cabinet
 tersusun je..mcm nak buat la satu kat umah..hahaha
 aisbok hello kitty ok..ko ade?

 tempat masak masak

Settle terus jalan lagi ke bahagian toilet nya..besarnya toilet..sama besar dengan dapur..comel..
 bath tub bapak besar..boleh muat satu family ni..hihi
 sinki
 model bathub
 ni kat dressing room aku tak sempat nak shot gambar baju2 kedabak hello kitty..yaya cakap tu baju die coz pink kaler..








 Semua gambar kat atas ni candid..sebab tu boleh shot gambar mereka berdua..kalau yg atas katil tu susah betul..puas aku suruh yaya n sofyan posing..tapi camtu jadinya..hehe..dah abis tu kami ker heartful forest.


 tak tahu apa nampak tempat ni..tp dpt cop lagi..kena solve puzzle dalam tu..aku juz walkthrought je ngan kids..sofyan takut plak dia cakap tempat lanun ni coz ade gambar atas..aku plak sakat cakap hello kitty kena tangkap..btw aku tak tahu nama watak hello kitty ni..so aku mentioned as hello kitty je ye..hehe













 Sofyan mmg cepat2 nak suruh keluar..so kami singgah cafe hello kitty ingat nak makan wafer yg kepala hello kitty tu..tapi abis plak..patut tak bleh abis..buat la lebih kan..kempunan mak nak..so aku ckp kat sofyan dah abis..terpaksa temberang donut ni donut lobak merah boboboi..kekeke..dia nak so beli la..yaya as usual tenggelam timbul tak melekat dgn aku..aku jeling2 gak die masuk friendship land..
 donut lobak merah haha

 Kat friendship land ni last2 abang join sekali..aku memula cuak tak nampak kelibat yaya..tgk2 ade..adoila pitam mak engko ni nak oii..kat sini yaya kluar aku suap donut kat dia..so kids takde ngadu lapar apa..sentiasa ade kudapan utk dieorg alas perut..Last sekali shot gambar kat luar hello kitty town sebelom shopping sourvenier..

Beli brg2 abis dekat 250 jugak..biasa theme park mcm ni barang2 mmg mahal..tapi bukan selalu pergi pun..jadi beli barang thomas n angel ballerina utk yaya n sofyan..dalam kedai tu terjerit2 aku mcm tarzan coz yaya ni merayap jer..alih2 bawak beg la..bawak tools box hello kitty la..pengsan kalau mak ko nak beli..hehe..

So kami pulang dlm kul 4 lebih..hujan lebat..aku nampak ramai yang stuck kat lobby bawah tu..kat sini ade kemudahan surau jugak..no worry..korang tak perlu risau..tu untung international theme park ada kat malaysia..:) budak2 ni selamat sebab aku park betul2 depan bangunan ni dan mmg bawak dua towel utk cover kepala dieorang..so yg kekwat2 masa beratur tadi tu pun stuck gak dok lepak kat situ..nasibla yer..tadi ko berlagak kan ..ni kuasa alam..ko tunggula sampai hujan berhenti..tak pun ko beli payung hello kitty kat dalam tu..tapi aku rasa geng2 ni kedekut nak beli brg2 dlm tu..haha..

Sampai umah..hujan mmg lebat la sepanjang perjalanan..aku sampai sofyan terus naik atas..punggah2 barang n ini hasilnya...

pengsan..yaya dgn ipad..masa aku dok upload gambar tgk2 anak dara aku dah terkulai..haha..so mmg penat n puas bawak budak2 ni jenjalan..maybe boleh ke aku try bawak p disneyland hk without their father next year???heehehe...okeyla juz rancang je..so abis dah entry ini..

No comments:

Post a Comment

HI

Morning people..its a longgggggg time not too bloging myself..definitely i m too busy with my house routine n my work thinggy..hhaha..life ...