Monday, December 24, 2012

mabuk

salam..
lamanyer tak update since balik dari bercuti di langkawi..nak citer pasal langkawi pun masih kemalasan..demam menonton drama korea..haish..tak taula pregnant kali memang gila tengok citer scent of woman..ni kes tertengok masa kat langkawi itu hari..dah le takde subtitle..tengok gitu2..tapi dalam hati mcm berbisik..wah best jugak citer ni..hinggalah dah balik dari langkawi..tertengok jugak kat astro..aah..mmg best n so sweet..

So mood utk update pasal cuti terbantut..sebab nak marathon tengok scent of woman sampai abis..alhamdulillah..dapat jugak abiskan petang tadi..nak tengok citer lain tunggu kak zarina rekemen kan..dia antu korea..hihihi..

pregnant kali ni paling aku tak suka pedih hulu hati..mmg tak suka la..i have another 2 month lagi nak mengadap..sebab aku tahu masuk trimester kedua baru ok tis mabuk thinggy..ayoo..actually aku blom konfem pregnant berapa bulan coz tis friday baru doc nak scan baru dapat tahu kandungan dah berapa minggu..but my sense ni cakap aku pregnant dlm 6-7 wks kot..sampai termimpi2 my due date 10.10.13..kelas ko jahh..

so..skrang aku baru muntah 2x..syabasss....tu pun tak menahan coz dia menolak2..air liur plak banyak je rasa...rasa mcm nak meludah..but i dont do dats la..tahan je la selagi boleh tahan..

to ease my nausea..aku dah avoid minuman bercoklat..kafein..tea..and sitrus kategory..currently..aku amalkan minum cereal n minum jus delima..siap beli 2 botol..tapi lom minum lagi coz aku ade beli buah delima..kali ni aku dapat buah delima yg merah..dan manis..tak pernah aku jumpa sepanjang pregnancy anak pertama or dua..delima yg cantik..manis..sedap wehh..meh tepet gambo
merah kan..memang sedap..dah abis sebijik..ade lagi 2 biji..ni beli kat jusco..harga sebiji 3.99.,hehe..so untuk 3 hari makan buah..later continue dgn jus delima jenama avena..dah biasa ambil..mmg rasa die masam2 kelat..lain dari rasa buah delima ni..rezeki baby kali ni mmg baik..syukur..

gender? dah tak kisah..as long as dia sihat..lahir secara normal..harap2 la kali ni nak normal..sebab tu aku berikhtiar nak amek set tanamera..second pregnancy tu berbelah bagi..n tak pikir serius soal kelahiran..kali ni..kena pk..last baby? maybe la..ingat nak besarkan je budak2 ni..ohh sekejap je masa berlalu...ok..nanti aku blog pasal langkawi k..kena upload gambo dulu..hehe..taa

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...