Monday, December 3, 2012

Wadi El Arab Restaurant,Kampung Melayu Majidie

Salam..today nak review pasal makan-makan di sekitar Johor Bahru..bagi aku yang kuat makan ni since ade rezeki lebih jangan tahan2..kite cuba2 makanan sekitar johor bahru ni..sebut pasal makan  mmg kekadang tekak aku rasa mcm nak makan nasi arab yang sedap..1st time makan nasi arab masa pasar ramadhan di Setia Tropika 2011..entah tak taula 2012 ni takde plak pasar ramadhan..asal bulan puasa tekak mcm nak makan nasi arab..sedih tak dpt makan..kat jb mmg susah nak cari yang homemade..kecuali kalau p restaurant la..then masa balik kuantan adelah makan kat restoren masakan arab di sg isap..taste die okeyla..tak bleh lawan yg param tu..but aku beli gak rempah die..buat sendiri..berjaya..kids pun suka..sebab rasa die yg tak berempah mcm beriani..

Then..dipendekkan cerita..since param 2012 none ado..gugel jumpa restaurant ni..1st time makan mmg sedap..tak heavy sangatla..i laike..today second time kami makan kat sini..itu hari lunch..hari dinner..restaurant ni menu arabian..mmg senang je nak cari..dekat dengan food court kampung melayu..dia dok bangunan sendiri..and yg serve tu tukang masak die jugak..sebab aku pernah deal ngan die masa 1st time makan dulu..pak arab..muda lagi..30 something..teringat plak penpal aku masa sekolah dari jordan dolo..kikiki..

menu sangat simple..meh kite check interior dalam..aku amek seat dodok..sofyan nak dok..kira masa 1st time makan belum ade sofa duduk..bila dah dtg more comfortla..kami pilih nasi ayam mendey..my bro amek lamb bukhari..konsep makan dalam talam..sangat selera..kids kami request for plate..air aku minum apple juice yg sangat pekat..hubby tumpang air kids n kopi arab....tak soka..pekat benor..hehe
masa ni org tak ramai lagi..yaya buat inspection..sementara tunggu food..masa 1st time dtg service agak lambat..tapi kali ni cepat..tak sampai 20 minit..dah sampai pun makanannya..
air 2 kids minum..tekak aku tak bleh terima air gas2 ni..sebu beb..

so jeng jeng jeng..nasi kami sampai..hmmmm..sangat sedap n menyelerakan...
jemput jemput makan.sebelah tu nasi adik aku..terpaksa asingkan coz kami tak makan daging..nasi dia ada daging..hehe..
sofyan makan sangat berselera..sampai licin pinggan..tanpa satu butir nasi pun..yaya biasala..makan lauk je..but aku suap2 gak nasi kat dia..tp ayam mmg 2 paha ayamla die makan..:)
tangan ku tengah makan..tengah snap gambo..boleh gitu..alhamdulillah..rezeki...memang makan sampai licin..

Kos utk satu mendey chicken rm16..food range dari 5-18 hengget..so afforablela bagi masakan arab kan..:) so kalau uolls nak try nasi arab di jB dengan harga yg in da middle boleh try kat restaurant wadi el arab ni..

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...