Tuesday, January 22, 2013

Macam macam

Sebenarnya nak blog ni sesajer luahan emosi diri sendiri.. Kalau disimpan menimbulkan dendam plak.. Baik luahkan aje..

Sebenarnya aku takde la jaki sangat dengan kehidupan seorg hamba Allah ni.. Di saat aku dlm kesusahan hutang keliling pinggang duit tak cukup.. Hamba Allah ni cukup bermewah mewah.. Kira makan tak abis la duit saving beratus2 sebulan.. Entahlah itu dia yg cakap pung pang pung pang kat org pasal simpanan yg berjota jota barangkali..
Tapi aku tahu.. Disebalik kesenangan dia pun menempel jugak dgn org lain.. Duit utk diri sendiri je.. Mmg la.. Tak perlu pk nak bayar rumah.. Bayar bil.. Duit makan.. Belanja dapur.. So okeh.. Walau hati sakit dihina di cemuh..
Maklumlah masa tu aku ingat mmg takde simpanan..abis mcm tu je duit..

Tapi hati tetap sabar.. Sabarrrrr.. Org yg sabar ni pasti dpt balasan cepat atau lambat jer..tapi masa ni yg buat aku agak berdendam dan sakit ati bila sesuatu fakta tu auta.. Sanggup puji diri sendiri pastu jatuhkan org lain..

Bila time goes by.. Aku n husband hanya pk kita kena buat something.. Yg penting amek keputusan berdiam diri.. Betul diam lebih baik dari dok pung pang pung pang bende yang tak ada kan..

Nasib kami berubah..aku tak pernah ade rasa iri hati dengan hamba Allah.. Ko mampu tak kisah.. Tp bila ko beli mcm2 hutang ko masih keliling pinggang itu yg aku tak suka.. Bila sesuatu benda terjadi bukan aku je susah semua org susah sebab ko telah membabitkan semua org..

Satu sikap ko yg aku tak berapa nak berkenan ko suka cakap besar..ade itu ini.. Mmg depan aku ko tak berani la nak ckp besar sebab kami tahu hutang ko.. Kewangan ko mcm mana.. Jadi kami biarkan saje.. Ttp meluat la.. Bila aku beli itu.. Ko pun beli.. Bila aku mcm ni ko pun nak mcm ni.. Tapi ko tak pernah nak ukur kain baju ko sendiri..

Sekarang ko ade masalah..ko ingat aku hadap sangat masalah ko tu.. Cuma aku masih ade rasa belas kasihan.. Tp bila aku nasihat ko boleh plak ckp mcm2..Kalau ko rasa ko betul ko teruskan la.. Tak payah nak menegak benang yang basah lagi..

Susah nasihat org yg bodoh sombong ..mmg akan pk diri sendiri tu betul ..dan aku sebenarnya nyesal terlalu kasihan kat ko.. Aku dah tak heran.. Sebab aku tak pernah main kotor dgn ko .. Kalau ko mmg dah main kotor dgn aku dulu.. Aku berdiam diri sahaja.. Biar Allah membalas segalanya.. Mmg dah dpt balasan pun..

So.. Bila dah mcm ni.. Mcm aku plak dengki dgn life ko kann.. So kalau ko boleh pk.. Ko akan pk baik2.. Sebabnni bukan melihatkan ko aje.. Tapi darah daging ko sendiri.. Sengal..

No comments:

Post a Comment

HI

Morning people..its a longgggggg time not too bloging myself..definitely i m too busy with my house routine n my work thinggy..hhaha..life ...