Wednesday, December 17, 2014

Pra Korea

Wehuu..since tis Is back dated punye story.. I start from a Day before We departure sampai La hari yg aku larat lee nk update..huhuhu..

13 December 2014
Kami bergerak ke kl via MAS pd pagi 840.. Btw kunun nak sarapan pagi kat senai AirPort..tapi bese La dah ramai ramai kan kami bertolak dlm 730 jugak dari rumah..Rombongan dari JB kali ni mil n fil serta my family..semua 4 adult 2 children n 1 infant..dan ayah n mak aku from Kuantan ..so semua 7 adult 2 children and 1 infant..

Penerbangan smooth n safely landed dlm 930..oh ye ingatkan kununla dlm 3 beg Is enuff hahaha tp End up jadi 5 beg ko..bertambah sebb baju tebal takkan nk pakai terus kot..gila jakun..hahaha..so baju tebal n food amek 2 beg..n satu bagasi kecil utk gadget..2 beg besar untuk baju..huhu..

Oh ya sebb penerbangan pagi utk ke Korea so kami terpaksa overnight kat area klia jugak..memula aku dah book sama sama hotel klia2.. Tp pk flight pagi Sabtu dari jb..aku paksa cancel dok situ coz sama2 hotel ni. Ikut per hour lagi lama lagi mahal..not perday..ade 6 n 12 jam.. Tu je leh pilih..so aku decide utk stay concorde inn klia..since dia ade free AirPort shuttle..so why not..Me book 2 weeks before n request for early check in..but suddenly leh plak receptionist dia ckp subject to availability bila dah sampai..

Kiteorg tunggu about 1 jam juga utk check in..dah check in masing2 lega.. Mandikan Sarah n tido kan dia..dok area ni makan room service je La..luckily The food Is good La..mmg dinner semuala kat hotel..cuma utk ke klia2 tu yg kami risau coz The free shuttle start from 5 a.m. But bila ckp kat receptionist dia ckp hotel akan provide kan free shuttle utk kami..alhamdulillah ...

Dlm bz bz nak p Korea ni aku lupa sabun taharah..since dok apartment rental mesti nak samak pakai sabun tu..puas La pusing jb..takde..kirim kat kawan aku di kl pun tak jumpa..lastly adik aku jugak jumpa kat Kuantan..Fuhhh...but regret one things aku lupa cover plastik winter stroller..argghh tennsi tol aku...

Mak ayah aku sampai jam 9 mlm ..n adik aku yg intertained dieorg ..thanks for Them..syukur ade dieorg..kalau tak mak ayah aku naik shuttle jugak mlm tu..aku dah guide ayah aku camne naik shuttle ke hotel..

Oh ye malam tu aku ade book business class tix for both of pil n my parents..Fuhhh lepas uolls..so berbusiness class dieorg thru optiontown tu..okey kami dok ekonomi janji parents suka kan..
So hotel plak ckp shuttle kul 3 pagi oh Emmgii..tido tido ayam la gamoknye..
Okey la later Sambung si Kecil buat perangai plak..taaaa

2 comments:

  1. Salam... nk tnya..belik sabun taharah tu kt mna ya? Dulu ada jual..skrg mcm susah nk dpt. Ke belik online? Tq

    ReplyDelete
  2. Adik belikan kat kuantan coz masa kontek org yg jual tu takde stock.. Skrg dah restock bleh whatsap or sms number ni 012 378 46 16

    ReplyDelete

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...