Monday, May 9, 2016

Isi hati

assalamualaikum..fuh dah lama tak update since pagi ni lepas sahur puasa ganti ada kelapangan dlm 5-10 minit..aku memilih utk menulis tentang isi hati..

Sepanjang hidup aku mmg mcm mcm dugaan yang melibatkan hati dan perasaan aku tempuhi..tak kira la dugaan dari tempat kerja, kehidupan ,kekeluargaan dan yang paling hebat persahabatan..Aku bersyukur dikurniakan suami dan anak anak yang menjadi penyeri hidup dan pengubat kesedihan,tekanan ..alhamdulillah..aku juga ada Allah..utk aku sujud dan mengadu segala keluh resah..

Setiap manusia dikurniakan akal dan fikiran..menjaga perhubungan sesama manusia..menjaga hati dan perasaan sesama manusia..meluahkan perasaan..bagi aku..baik tidak tahu daripada tahu..kenyataan hakikat sesuatu itu sangat menyakitkan..entah aku tak tahu mana silapnya..dan aku terus cari dan mencari apakah semua kesilapan datang diri sendiri..adakah kekhilafan kita membuat orang lain terasa dengan atau berkecil hati? Manusia mmg tidak lari dalam kesilapan tapi adakah dengan mementingkan diri sendiri itu sesuatu yang perlu ditanam dalam diri mereka?Hak mereka kan.. 

Bagi aku bermula dengan persahabatan..bila kita sudah berada jauh..tidak semestinya kita jauh hati..bila kita bergaul..kita bergaul mengikut keserasian..menyesuaikan diri..tidak ada beza walaupun somebody or nobody..Sebab bagi aku, itulah cara aku menyesuaikan diri bila bersama dengan sesuatu komuniti..TAPI aku tak sangka plak ada orang merasakan yang aku terlalu berubah apabila kita dapat menyesuaikan diri dan kata  kata yang lahir dari diri mereka ini..Aku tak kata aku perfect..bagus dan sempurna..cuma bila aku berfikir tentang orang seperti ini sangat mengganggu ketenangan hidup aku.

Malam tido aku tak lena siang aku terfikir..mengapa? sehingga lah aku rasa letih bosan berfikir dan berfikir tentang manusia yang selfish ini..move on..sampai bila nak rasa mcm ni..sampai bila nak fikirkan orang lain sampai mengenepikan perasaan sendri..sampai bila nak jaga hubungan persahabatan kalau sekiranya other side masih ada sikap buruk sangka dan cemburu ..ya aku rasa mmg cemburu adalah key point di sini..why should u bother kalau kawan ko sendiri berkawan dengan orang lain..mesra dengan orang lain..dierang pun bukan pun orang lain..dieorang pun kawan ko sendiri..and why u cannot open your mind keluarlah dari kotak..fikir secara terbuka..open wide..

yes mereka tak perlukan kawan seperti aku..so why do i bother..yupp.coz im caring..BUT..its time now..to forget..air dicincang takkan putus..adik beradik tetap bersama susah senang..tapi kawan..mmg ramai..tapi sahabat mmg sukar dicari..jadi setiap yang berlaku ada hikmah..dan selepas ini aku terpaksa nekad..padamkan segala memori..tak perlu difikirkan orang yang tidak menghargai erti persahabatan dan pentingkan diri sendri..semoga allah restui redhoi perjalanan dan keputusan yang aku buat..AMinnn..

No comments:

Post a Comment

happy

Hi olls.. Its long time no blogging..as usual life is more busy more merrier..but the best things after last entry of my blog posting..defi...