Thursday, September 1, 2016

Ukur baju badan sendiri

Evening uolls..hari ni saje je nak blog pasal ukur baju badan sendri..okla..iolls nak bercerita secara global jer..so mari kita mulakan..

Dalam kehidupan kita ni mmg byk dok based on education..kalau ko pandai ko dpt straight A's then ko mmg pandai..tp kalau ko straight D ko bodoh ..hey..maybela nasib tak baik tak semestinya dia bodoh selama lamanya..mungkin tiada luck di situ dia dah berusaha..same goes..kalau ko fluent in english..orang dah label ko mmg bijak pandai..walaupun math ko fail.tapi sebb ko dah excellence in english so kira ko pandai..ayoo pelis la ..jgn mcm tu..pandai bahasa tu bonus..tapi bila dah pandai jgn la ko nak pandang rendah orang yg kurang pandai english..mungkin dia pandai bab lain??? tu cite pandai pandaila..so kita go thru ukur baju badan sendiri..

Bila kita diuji dengan sesuatu musibah..ataupun kesusahan..tak bermakna dunia dah berakhir..for me usaha tu penting..mmg senang cakap payah nak buat..so bila kita dilanda financial problem as a contoh la..takkan la kita nak berbelanja mewah lagi kan..cuma la jadi manusia yg bersederhana..ni hutang nama orang lain ko lak bleh lambat lambat nak bayar..sampai orang kena hadap ..ko lak bleh p holiday bagai..peliss la..sila la sedar diri cepat..jangan la orang pun hado ko pun nak hado..pastu susahkan orang lain..

Ada plak jenis manusia time susah la ..diam boleh terima pandangan orang..boleh tau sape yg nak tolong ko waktu ko susah..bila kau dah senang  mula la abis orang ko kutuk..manusia jenis ape kau ni..kalau kau kutuk je takpe..tapi ko lak jadi org yg paling baik..tak payah la nak laga lagakan orang sangat..aku tau ko suka sangat menyelongkar khazanah orang..pastu ko kutuk..dah kutuk ko cite mcm mcm..lantak la orang tu nak pakai apa..dia bukan pakai duit kau pun..yang ko susah hati sangat tu apsal..

Ada plak yang berlagak dia innocent tak bersalah..dia baikla..tapi suatu ketika dulu dia tak ingat apa yang dia buat kat orang..bila orang tu susah bleh plak ko angkat tangan ...tak  nak masuk campur..tp aku dah nampak betapa gelabahnya engko bila ko mengadu orang pun buat benda yang sama..masa tu mula la nak tunding tunding jari kat orang itu orang ini..kau ingat orang dok goyang kaki goyang bontot..tau la orang lain tanggungjawab masing masing..haishh..

Memula aku rasa mcm benda ni kecil je ..tapi bila lama aku perati..sesawtu plak ..nasib la kat muka buku secara tak sengaja benda ni terdedah..haha..sebenarnya dah bertahun aku suspicious..patut nya aku tak perlu nak baik sangat..bila bersangka baik camni la jadinya..tapi aku mmg dah perasan byk tahun la..cuma aku rasa mungkin timing tak betul ke..tapi kalau setiap tahun timing tak betul mmg sengaja ditak betulkan .ye dokk..

So buat yang baca n skodeng ni..fikirla bebaik..dah tua pun..aku pun tak la bijak mana takat tgk stat dari tempat mana yg slalu singgah blog ni..tak payah la nak cari gali rahsia tersembunyi utk menjadi bahan umpatan..dah uolls dah berjaya..aku pun tak jeles pun ngan life korang..yang penting uolls baca ni betul betul..lepas ni tak payah nak sembunyi apa apa pun..tak payah la bagi alasan tak bernas kalau ade majlis apa apa pun..juz ckp je hal sebenar..lawak alasan meeting hari sabtu..aku tak pernah tgk org buat meeting hari sabtu..tu alasan paling pelik pernah aku dengar..pastu tak perlu la nak mengadu domba apa apa pun perkara yang nampak aku je yang buat pelik kat uolls..sedangkan uolls adelah manusia paling baik kat bumi ni..

Okeh sebenarnya benda ni spoil je mood aku nak blog dlm keadaan happy..tah tak tahu benda apa yang aku tak tahu korang rancang pun aku tak tahu,,cuma kalau ko rasa ko betul betul la..tp kalau benda yang aku tak tahu korang kutuk aku mmg sampai kiamat pun aku tak kan maafkan korang..aku bukan nye kejam sgt nak simpan dendam..tapi bila aku move on orang buat aku camni..sorry to sayla..taaaa

No comments:

Post a Comment

HI

Morning people..its a longgggggg time not too bloging myself..definitely i m too busy with my house routine n my work thinggy..hhaha..life ...